newsy

1B podbija Wrocław PDF

Dnia 31.10.2018 r. klasa I zawód kelner i technik usług fryzjerskich wraz z Paniami: Lidią Niedzielą-Skrzypczak i Agnieszką Obst wybrała się do Wrocławia. Celem głównym wyjazdu było zwiedzenie zabytkowej 1000 letniej części miasta: Ostrowa Tumskiego i Śródmieścia. Piękna pogoda i uroki miasta spowodowały,ze zakochaliśmy się we Wrocławiu i będziemy tu wracać. W doskonałych nastrojach udaliśmy się do kina na film "Hotel Transylwania", a potem na Jump Arenę, gdzie młodzież mogła dać upust swojej energii. Dzień był bardzo miły i w doskonałych nastrojach wróciliśmy do domu.

Mechanicy w VW POZNAŃ PDF

Dnia 31 października 2018 r. uczniowie z klas Ia i IIb uczący się w zawodzie technik mechanik wraz z opiekunami udali się do zakładów firmy Volkswagen Polska zajmujących się produkcją samochodów dostawczych VW Crafter. To jedyny na świece zakład wchodzący w skład koncernu VW A.G., w którym ten model jest produkowany. Zakład jest bardzo nowoczesny, obszarowo – ogromny, a zastosowane w nim technologie należą do światowej czołówki rozwiązań technologicznych. Stopień automatyzacji zgrzewania nadwozi, montażu pojazdów na liniach potokowych na każdym uczestniku wycieczki zrobiły duże wrażenie. Mechaników szczególnie zainteresowały sprawy związane ze stosowanymi technikami wytwarzania, pracą robotów KUKA, ich samodzielnymi działaniami dotyczącymi wymiany głowic, szlifowania oraz frezowania końcówek elektrod, czy sposobu nakładania kleju lub uszczelnienia. Po zakończonym zwiedzaniu wszyscy zgodnie stwierdzili, że wysoki stopień dokładności, bezpieczne procesy oraz rygorystyczne kontrole jakości stanowią przesłankę do zbudowania bezpiecznego i stabilnego samochodu. Żeby zrozumieć proces budowy samochodu trzeba przyjechać do fabryki i zobaczyć to na żywo.

Lekcja muzealna 2g PDF

100-lecie odzyskania niepodległości zbliża się wielkimi krokami. Przy tej okazji klasa 2g, wraz z wychowawcą Marceliną Muszyńską postanowiła wybrać się na lekcję muzealną. Wysłuchaliśmy lekcji na temat Krotoszynian biorących udział w walkach o niepodległość, dowiedzieliśmy się również wiele ciekawych faktów na temat historii samego Krotoszyna oraz jego powiatu. Niektórzy z nas znaleźli wśród eksponatów pamiątki po swoich przodkach. Było to niezmiernie ciekawe doświadczenie oraz miły sposób na wspólne spędzenie czasu.

Pamiętamy o zmarłych PDF

Dnia 29 października 2018 r. klasa IIIe wraz z wychowawcą Marzeną Budnik złożyła znicze pod pomnikiem Jana Pawła II znajdującego się przy kościele św. ap. Piotra i Pawła oraz pod pomnikiem 56 Pułku Piechoty Wielkopolskiej na cmentarzu krotoszyńskim. Pierwszy z tych pomników powstał „Na pamiątkę odzyskania wolności ziem polskich z wiekowej niewoli 1918-1919”, a drugi na cześć „Poległym w służbie Ojczyzny”. Klasa IIIe uczciła nie tylko pamięć tych, co walczyli o naszą wolność i niepodległość, ale i uczciła też pamięć zmarłych nauczycieli i uczniów naszej szkoły.

Górskimi szlakami PDF

W dniach 25-26 października 2018 r. klasa 2g wraz z wychowawcą Panią Marceliną Muszyńską i opiekunem Panią Marzeną Budnik przez dwa dni wędrowała szlakami turystycznymi w Sudetach. Pierwszym punktem naszego programu było zwiedzanie Świątyni Wang- przepięknego ewangelicko-augsburskiego Kościoła w Karpaczu, przeniesionego do Polski z Norwegii w 1842 roku. Następnie nasza grupa odwiedziła znajdujący się obok świątyni grób znanego polskiego poety, dramaturga- Tadeusza Różewicza. Po zapoznaniu się z rysem historycznym Świątyni Wang skierowaliśmy się na szlak górski, który prowadził nas do Samotni. Podczas wędrówki podziwialiśmy przepiękne widoki pasm górskich. Odpoczęliśmy dopiero w Schronisku Samotnia. Wieczorem poszliśmy do Parku Wodnego Sandra w Karpaczu, gdzie korzystaliśmy ze wszystkich dostępnych wodnych atrakcji. Kolejnego dnia udaliśmy się do Szklarskiej Poręby, aby dalej podziwiać piękno Karkonoskiego Parku Narodowego w okolicach Wodospadu Szklarka i Wodospadu Kamieńczyka. Podczas wspaniałych górskich wędrówek towarzyszył grupie przewodnik karkonoski, który uatrakcyjniał pobyt wieloma ciekawostkami historycznymi, przyrodniczymi i geograficznymi  Pełna wrażeń i z nadzieją na kolejną wspaniałą wycieczkę klasa 2g wróciła do Krotoszyna.

Tenisiści mistrzami powiatu krotoszyńskiego PDF

W piątek, 19 października na sali przy ulicy Młyńskiej odbyły się mistrzostwa powiatu krotoszyńskiego w tenisie stołowym. Uczniowie naszej szkoły zajęli pierwsze miejsce kwalifikując się do zawodów rejonowych w Kaliszu. Nasz team stworzyli Wiktor Malec, Dominik Talaga i Kacper Waszyński. Opiekę nad grupa sprawował Paweł Zwierz.

Papieska rywalizacja w Trójce PDF

W miniony czwartek odbyła się XIII edycja Papieskiego Biegu Pokoju organizowanego przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 im. Jana Pawła II w Krotoszynie. W imprezie powiązanej z uroczystościami obchodów patrona placówki na dystansie ok. 2 kilometrów rywalizowało niespełna 200 miłośników biegania. Zawody odbywały się pod patronatem Starosty Krotoszyńskiego i Burmistrza Krotoszyna, którzy ufundowali puchary i nagrody dla zwycięzców.

Więcej…

Wycieczka 1a PDF

18 października klasa Ia z opiekunami: p. Anną Dulek, p. E. Janiczkiem i E. Rożek pojechała na wycieczkę do Gniezna. Pogoda była piękna więc humory też dopisywały. Gdy dojechaliśmy na miejsce pod pomnikiem Bolesława Chrobrego spotkaliśmy się z przewodnikiem. Okazał się być miłym człowiekiem z olbrzymim poczuciem humoru. Na początek oprowadził nas po Katedrze, opowiadając ciekawie jej historię. Później poszliśmy podziwiać unikatowe Drzwi Gnieźnieńskie. Następnie pan przewodnik pokazał nam miasto, prowadząc uliczkami w pobliżu Rynku. Było to o tyle ciekawe ponieważ przewodnik opowiadał nam różne ciekawostki i anegdoty gwarą wielkopolską. Później udaliśmy się do Muzeum Początków Państwa Polskiego. Obejrzeliśmy tam ciekawe prezentacje i eksponaty z najstarszej historii naszego państwa. Powoli zaczęliśmy zbierać się w drogę powrotną. Mieliśmy jeszcze w planach krótką wizytę w Mieszkowie. Jest to miasteczko w którym urodził się pierwszy dowódca Powstania Wielkopolskiego. Pan E. Janiczek opowiedział nam historię  Stanisława Taczaka. Później pod jego pomnikiem zapaliliśmy znicze, uczciliśmy jego pamięć chwilą ciszy. Następnie udaliśmy się w drogę powrotną i szczęśliwie dojechaliśmy do Krotoszyna.

Podium dla Trójki PDF

W czwartek, 18 października odbyły się zawody z okazji Odzyskania Niepodległości w siedzibie Bractwa Kurkowego w Krotoszynie. Na strzelnicy świetnie zaprezentowała się nasza drużyna zwyciężając zawody. Ponadto Jacek Maćkowiak był pierwszy, Marek Furman drugi, a Jakub Ciesielski trzeci w kategorii karabin. Wielkie gratulacje dla naszych uczniów.

<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 4 z 73

Imieniny

Dzisiaj jest: 16 Grudzień 2018    |    Imieniny obchodzą: Albina, Zdzisław

Do końca roku

Do końca roku szkolnego:
22 czerwca 2018

Nagroda Ministra

Nagroda Ministra Gospodarki

W uznaniu dla dorobku placówki wraz z firmą Mahle otrzymaliśmy Nagrodę Ministra Gospodarki z dyplomem: „Za szczególne osiągnięcia w promowaniu i realizacji szkolnictwa zawodowego oraz efektywną współpracę z pracodawcami w procesie kształcenia i wychowania młodzieży zgodnie z oczekiwaniami lokalnego rynku pracy” podpisał wiceprezes Rady Ministrów Minister Gospodarki – Janusz Piechociński.

Uznanie ZMPD

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce wyraża uznanie i podziękowanie dla naszej szkoły za prowadzenie kształcenia w zawodzie kierowca-mechanik

Zapraszamy na naszą stronę pl-pl.facebook.com/Zetka3Krotoszyn

Wiadomości Kuratorium Oświaty

Kuratorium Oświaty w Poznaniu
Kuratorium Oświaty w Poznaniu – Oficjalny serwis Kuratorium Oświaty w Poznaniu
  • Szkolenie “Dziecko z cukrzycą”
    Dnia 10 grudnia 2018 r. w Sali Sesyjnej Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu odbyło się szkolenie poświęcone cukrzycy u dzieci. Szkolenie zostało przeprowadzone w ramach piątej już edycji pt. Dziecko z cukrzycą przez Ministerstwo Zdrowia, Wojewodę Wielkopolskiego oraz Wielkopolskiego Kuratora Oświaty. Dr n. med. Witold Stankiewicz omówił następujące zagadnienia: informacje ogólne o cukrzycy, leczenie i […]
  • ORPEG poszukuje nauczycieli do pracy dydaktycznej za granicą na rok szkolny 2019/2020 do krajów Europy Środkowo-Wschodniej oraz Azji
    Informacje dostępne na stronie internetowej ORPEG
  • Materiały edukacyjne dotyczące wszawicy
    W związku z docierającymi sygnałami o przypadkach występowania wszawicy i owsicy wśród dzieci na terenie województwa wielkopolskiego, Wielkopolski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny (WPWIS) udostępnia  materiały edukacyjne z zakresu zapobiegania i zwalczania wszawicy i owsicy. Jednocześnie WPWIS nadmienia, iż z uwagi na fakt, że wszawica i owsica nie znajdują się w wykazie chorób zakaźnych, stanowiącym załącznik […]
  • Zmiany w szkolnictwie branżowym stały się faktem – nowelizacja ustawy – Prawo oświatowe podpisana przez Prezydenta RP
    Wzmocnienie udziału pracodawców w kształceniu zawodowym, cykliczna prognoza zapotrzebowania na zawody, wprowadzenie stażu uczniowskiego, zmiany w egzaminie zawodowym, w organizacji szkół i placówek, obowiązkowe szkolenia branżowe dla nauczycieli kształcenia zawodowego, nowe zasady finansowania szkół kształcących w zawodach, dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia uczniów w zawodach deficytowych – to najważniejsze zmiany, które wprowadza podpisana przez Prezydenta RP […]
  • Dzieciństwo bez przemocy – dobre praktyki i rekomendacje
    W lutym 2016 roku Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak przystąpił do Projektu Rady Państw Morza Bałtyckiego współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Programu Prawa, Równość i Obywatelstwo 2014-2020 – „Dzieciństwo bez przemocy. Odejście od stosowania kar cielesnych w Regionie Morza Bałtyckiego” (Non-violent childhoods, moving on from corporal punishment in the Baltic Sea Region). Swoim przedstawicielem […]

Valid XHTML 1.0 Transitional CSS ist valide!