erasmus
Sprawozdanie z wyjazdu edukacyjnego do Irlandii w ramach programu „Erasmus plus” PDF

Moją wyprawę do Irlandii rozpocząłem w piątek, 26 sierpnia 2016 roku, na lotnisku w Poznaniu. Samolotem tanich linii lotniczych doleciałem do Dublina, stolicy Zielonej Wyspy. Pochodziłem trochę po mieście, co krok słysząc rozmowy rodaków w dość dobrze znanym mi języku ojczystym. Ponieważ miałem zamiar dotrzeć do miejsca docelowego mojej wyprawy, miasta Galway na zachodnim wybrzeżu Irlandii, podróżując pociągami, autobusami a przede wszystkim autostopem, znalazłem dworzec kolejowy i wsiadłem w pierwszy pociąg jadący na zachód. Przejechałem kilka stacji aby wydostać się poza miasto, następnie z pomocą miejscowej ludności tubylczej znalazłem w miarę ruchliwą drogę. Stanąłem na poboczu czekając na życzliwego kierowcę. Znalazł się taki po godzinie i zabrał mnie w trasę. Po jakimś czasie musiałem zmienić samochód, który pod wieczór zawiózł mnie do miasteczka Athlone w środkowej Irlandii. Miasteczko ciekawe, z zamkiem nad szeroką rzeką Shannone. Robiło się późno więc znalazłem tu sobie nocleg typu „bed and breakfast”. Nazajutrz wyruszyłem w drogę do Galway, gdzie zawiozło mnie kolejno dwóch sympatycznych kierowców. Mile wspominam rozmowy z irlandzkimi kierowcami, choć nie zawsze wszystko rozumiałem.

Do Galway, dużego miasta akademickiego, dotarłem w sobotę w południe. Mieści się tu Galway Cultural Institute, gdzie miałem, jako uczestnik programu „Erasmus plus”, wziąć udział w dwutygodniowym kursie języka angielskiego. Miasto pełne młodych ludzi, sami studenci, ja byłem jednym z najstarszych kursantów.

Zakwaterowałem się w pokoju gościnnym w centrum miasta, zrobiłem małe zakupy. Następnego dnia, w niedzielę, pojechałem autobusem na wybrzeże Atlantyku obejrzeć „Cliffs of Moher”, wysokie i strome klify nad błękitnym Oceanem Atlantyckim. Pogoda na szczęście dopisała, co nie jest tu takie oczywiste.

W poniedziałek rano o ósmej zameldowałem się w mojej „szkole”. Na początek rozmowa kwalifikacyjna i przydział do grupy poziom C1. W grupie obsada międzynarodowa, sami młodzi ludzie poniżej dwudziestki.

Brazylijczyk, Włoch, Szwajcarka, Słowenka, Czeszka, Francuz i jeszcze kilku przedstawicieli różnych krajów.

Dwa tygodnie zajęć angielskiego były dla mnie nie lada wyzwaniem. Młodzi byli lepsi ode mnie, musiałem się naprawdę starać, aby dotrzymać im kroku. Ćwiczyliśmy gramatykę, a przede wszystkim konwersację. Poznaliśmy na zajęciach również historię Irlandii i jej długą drogę do niepodległości. Dużo mi też dały bezpośrednie rozmowy z innymi studentami, również po zajęciach.

Po pierwszym tygodniu zajęć GCI zorganizował nam wycieczkę do ciekawych miejsc w okolicy Galway. Zwiedziliśmy kilka irlandzkich zamków, obejrzeliśmy fiordy nad Atlantykiem, zabytki irlandzkiej architektury. No i mnóstwo baranów i owiec na drogach i pastwiskach.

Pod koniec drugiego tygodnia zajęć w GCI odbył się egzamin sprawdzający nasze postępy w szlifowaniu angielskiego. Zdałem i otrzymałem stosowny certyfikat: General English, level C1. Dla mnie ważniejsze,

że przez te dwa tygodnie oswoiłem się z żywym angielskim językiem, spędziłem trochę czasu z młodymi ludźmi rozmawiając z nimi po angielsku. Podczas kilku wizyt w irlandzkich pubach i muzeach poznałem, przynajmniej w części, irlandzką kulturę, muzykę i codzienny sposób na życie Irlandczyków.

W podróż powrotną do Polski wyruszyłem w sobotę, 10 września. Nazajutrz wylądowałem na lotnisku

w Poznaniu, gdzie czekała na mnie moja rodzina w komplecie, czyli żona i dwóch synów.

Uważam, że te dwa tygodnie spędzone w Irlandii to był dla mnie dobrze wykorzystany czas. Usprawniłem mój angielski, wykorzystam to z pewnością w mojej pracy zawodowej jak i w życiu prywatnym.

A przede wszystkim, jak wielu przede mną, poddałem się urokowi Zielonej Wyspy. Kiedyś na pewno tu wrócę.

Mr Cezary Popiel

September 2016

zobacz zdjęcia

 
Scarborough PDF

W dniach od 12.09 do 23.09.2016r. miałem możliwość wzięcia udziału w dwutygodniowym kursie języka angielskiego w Scarborough w Anglii. Uczestnictwo w kursie w Anglolang Academy of English pomogło mi poprawić znajomość języka, a także zapoznać się z urokami tego kraju.
Kurs prowadzony był wyłącznie w języku angielskim przez wykwalifikowaną kadrę (np aktorów wystepujących w teatrze) . Zajęcia prowadzone były w sześcioosobowych grupach po 6 godzin dziennie. Dodatkowo ze względu na to ,że nie było grupy początkującej ,do której powinienem chodzić miałem godzinne zajęcia indywidualne. Razem ze mną na zajęcia uczęszczali hiszpanie, japończyk,izraelczyk oraz marokończyk. Dało mi to mozliwość poznania nie tylko Anglii ale także zwyczajów panujących w innych
krajach.
Samo Scarborough położone jest nad samym morzem północnym. Udało nam sie razem ze znajomymi z kursu odwiedzić pobliskie zabytkowe miasto York.
Na zakończenie kursu test sprawdzający sklasyfikował moją wiedzę na poziomie A2, czego potwierdzeniem jest certyfikat.
Kurs angielskiego w Anglii , to było dla mnie nie lada wyzwanie. Bez znajomości języka odnalezienie się w nowej rzeczywistości było fajną przygodą. Mogłem wziąć w niej udział dzięki programowi unijnemu Erasmus + Akcja: Mobilność kadry edukacji szkolnej. Dzięki niemu szkoła nasza może realizować projekt: „Języki obce przepustką do rynków Europy, który trwa od 1 czerwca 2016 do 30.09.2017 roku”. Obecnie staram się wprowadzać język angielski podczas zajęć wychowania fizycznego np
mówiąc uczniom jakie mają wykonać ćwiczenie po angielsku.

Piotr Wiedemann

 
Projekt Erasmus + na Malcie PDF

W dniach 12.09 – 23.09.2016r. miałam możliwość wzięcia udziału w dwutygodniowym kursie języka angielskiego dla początkujących w EUROPEAN SCHOOL OF ENGLISH w St. Julian’s na Malcie. Pierwszego dnia dla wszystkich uczestników kursu przeprowadzono test wstępny, po którym przydzielono nas do poszczególnych grup. Trafiłam do grupy, w której zajęcia prowadził Francesco Nicastro, wykwalifikowany nauczyciel. Lekcje były prowadzone wyłącznie w języku angielskim, w inteligentny i ciekawy sposób z wykorzystaniem nowych metod nauki języka obcego. Uczyłam się w małej grupie, w której znalazły się osoby z różnych stron świata. Wszyscy szybko znaleźliśmy „wspólny język”, dzięki czemu nauka stała się dla nas przyjemnością. W czasie pobytu na Malcie razem z niektórymi uczestnikami kursu zwiedzaliśmy wiele ciekawych miejsc, m. in. stolicę Malty – Vallette, Slieme, Mdine, Paceville, St. Julians. Miałam okazję delektować się typowymi potrawami kuchni maltańskiej, podziwiać piękne krajobrazy i kulturę maltańczyków.

Przebywając na tej wspaniałej wyspie starałam się nawiązać współpracę z tamtejszymi hotelami i restauracjami a Zespołem Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 w Krotoszynie w celu praktyk i warsztatów zawodowych dla naszych kucharzy, kelnerów i hotelarzy.

Kurs zakończyliśmy testem sprawdzającym naszą wiedzę z zakresu języka angielskiego, po czym każdy z nas otrzymał certyfikat.

Udział w projekcie unijnym Erasmus + Akcja: Mobilność kadry edukacji szkolnej i możliwość odbycia kursu na Malcie był dla mnie niezapomnianym doświadczeniem, które pomogło mi w realizacji swoich życiowych i zawodowych planów oraz przepustką do nawiązania nowej współpracy zagranicznej. Dzięki niemu szkoła nasza może realizować projekt: „Języki obce przepustką do rynków Europy”, który trwa od 01.06.2016 do 30.09.2017r.  Polecam wszystkim korzystać z tego typu projektów unijnych.

Obecnie przygotowuję warsztaty zawodowe tematyczne w języku angielskim dla uczniów kształcących się w zawodzie kucharz i kelner. Powyższe zajęcia będą realizowanie w miarę potrzeb wynikających z kalendarza życia szkoły i środowiska lokalnego.

Mariola Kaczmarek

 
Projekt Erasmus+ w Maladze PDF

W dniach 03 07 -15 07 2016 brałam udział  w dwutygodniowym kursie języka hiszpańskiego dla początkujących w MALACA INSTITUTO w Maladze. Kurs prowadzony był wyłącznie w języku hiszpańskim przez wysoce wykwalifikowanych  nauczycieli- specjalistów od 
- gramatyki, 
- słownictwa,
- fonetyki, 
- komunikacji.
Uczyłam się w małej międzynarodowej grupie, która szybko się zaprzyjaźniła. Grupowo poza lekcjami zwiedzaliśmy różne ciekawe miejsca takie jak  port i park Paseo del Parque, targ żywnościowy Mercado de Atarazanas zaopatrujący wszystkie sklepy, restauracje i nie tylko (owoce, warzywa, oliwki, przyprawy, mięsa, ryby i owoce morza z całego świata), Catedral, La Alcazaba, Museo Picasso Cordobę, Torremollinos, do Marbelli, Mijas, podziwialiśmy krajobrazy oraz delektowaliśmy się kuchnią śródziemnomorską.
Również starałam się nawiązać współpracę między naszą szkołą a Malaca Instituto- w tym celu byłam na  spotkaniu z p. Bobem Burgerem odpowiedzialnym za współpracę ze szkołami w Szwecji i Francji -tu pojawiły się  bardzo ciekawe propozycje dla naszych kucharzy - nauka języka i przygotowywania dań hiszpańskich oraz praktyka w rożnych barach tapas oraz drugie spotkanie  z p Natascha z Malaca Instituto zastępcą pani menadżer- Ursula Cran dotyczące nawiązania współpracy między Malaca Instituto i Zespołem Szkól Ponadgimnazjalnych nr 3 w Krotoszynie i uzyskanie wstępnej akceptacji dotyczącej praktyk młodzieżowych w Malaca Instituto .
Na zakończenie  kursu pisaliśmy test sprawdzający nasze osiągnięcia w zakresie języka hiszpańskiego i mój poziom został sklasyfikowany  na A1-2, czego potwierdzeniem jest certyfikat.
Było to dla mnie wspaniałe doświadczenie możliwe dzięki   unijnemu programowi Erasmus + Akcja: Mobilność kadry edukacji szkolnej. Dzięki niemu szkoła nasza może realizować projekt: „Języki obce przepustką do rynków Europy, który trwa od 1 czerwca 2016 do 30.09.2017 roku”. Zachęcam wszystkich do wzięcia udziału w takich projektach.
Obecnie przygotowuję program nauczania podstaw języka hiszpańskiego dla chętnych.

Emilia Patalas- Poślednicka

 
ERASMUS + w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 im. Jana Pawła II w Krotoszynie (TRÓJKA) PDF

Nauczyciele Zasadniczej Szkoły Zawodowej nr 1 oraz Technikum nr 3 przy ul. Zdunowskiej 81 w Krotoszynie przystąpili do realizacji projektu unijnego, który trwa do 30.09.2017 roku. Głównym założeniem jego realizacji jest podnoszenie kwalifikacji nauczycieli w zakresie doskonalenia zawodowego w dziedzinach takich jak: hotelarstwo, gastronomia, wiedza elektryczna, sport-rekreacja - zdrowy tryb życia, historia i wiedza o kulturze oraz języki obce. Zdobyta podczas projektu wiedza, przekazywana zostaje dalej uczniom podczas lekcji branżowych z wykorzystaniem fachowego słownictwa w języku obcym.

Umiejętności zawodowe w połączeniu z dobrą znajomością języków obcych są przepustką do europejskich rynków pracy .

W zagranicznych kursach językowych, wzięło udział łącznie siedmiu nauczycieli. Kursy odbywały się między innymi w Wielkiej Brytanii, Irlandii, na Malcie, w Niemczech oraz w Hiszpanii. Dzięki nim nauczyciele z Trójki, nabyli umiejętności mówienia, pisania, rozumienia ze słuchu oraz czytania w trzech językach obcych: angielskim, niemieckim i hiszpańskim.

Obecnie, dzięki uczestniczeniu w projekcie, nie tylko nauczyciele języków obcych lecz również nauczyciele przedmiotów zawodowych władają językiem obcym: niemieckim, angielskim i hiszpańskim w stopniu umożliwiającym nawiązywanie współpracy zagranicznej w tym międzynarodowych kontaktów zawodowych.

Mariola Ilnicka

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 2

Do końca roku

Do końca roku szkolnego:
22 czerwca 2018

Nagroda Ministra

Nagroda Ministra Gospodarki

W uznaniu dla dorobku placówki wraz z firmą Mahle otrzymaliśmy Nagrodę Ministra Gospodarki z dyplomem: „Za szczególne osiągnięcia w promowaniu i realizacji szkolnictwa zawodowego oraz efektywną współpracę z pracodawcami w procesie kształcenia i wychowania młodzieży zgodnie z oczekiwaniami lokalnego rynku pracy” podpisał wiceprezes Rady Ministrów Minister Gospodarki – Janusz Piechociński.

Valid XHTML 1.0 Transitional CSS ist valide!